În ultimele zile, Europenii și-au ales favoriții: italienii sau englezii. Toată lumea aștepta să vadă cine va reuși să învingă și să câștige trofeul EURO 2020. Englezii au pornit cu un gând clar în minte: ”it’s coming home”, o parte a mesajului transmis prin piesa Three Lions (Football’s Coming Home)”, lansată în anii 90 de David Baddiel, Frank Skinner și Lightning Seeds După un meci trăit cu sufletul la gură de acasă, de la terasă sau de pe stadion, sloganul s-a schimbat către… ”it’s coming to Rome”. Italia a reușit, este noua campioană a Europei!
Meciul a început cu un gol surprinzător și extrem de rapid al englezilor, marcat de Shaw, în minutul 2. Până în minutul 67, când Bonucci a reușit să aducă egalarea, nici una dintre echipe nu a mai marcat. Scorul de 1-1 a rămas pe tabelă până la final, așa că partida a ajuns în prelungiri, unde nu s-a mai marcat niciun gol. La penalty-uri a fost nebunie! După câte un gol marcat de ambele părți, au început ratările, iar cu 3-2, Italia a triumfat și a ridicat trofeul EURO!
Traseul a fost unul perfect pentru italieni. 3 victorii în grupe în fața Țării Galilor, Turciei și Elveției și niciun gol primit. Victorii cu 2-1 în optimi și sferturi, în fața Austriei și Belgiei și o victorie la penalty-uri în fața Spaniei, în semifinale. Toate au făcut parte din fila de poveste scrisă de noua campioană a Europei.
Victoria Italiei în fața Angliei, în finala EURO, a fost lider de audiență în intervalul 22:00 – 24:54, fiind cel mai vizionat program din România, din acest an. În rândul publicului național, cu vârsta cuprinsă între 21 și 54 de ani, din categoriile ESOMAR ABCD, PRO TV avea 17.8 puncte de rating și 55.0% cotă de piață, de șapte ori mai mult față de locul 2 care avea doar 2.7 puncte de audiență și 8.4% share. În același interval, la nivelul publicului cu vârsta cuprinsă între 18 și 49 de ani, din mediul urban, PRO TV a înregistrat 15.8 puncte de audiență și 56.2% share, în timp ce locul 2 avea cifre de șapte ori mai mici, înregistrând 2.4 puncte de audiență și 8.5% share.
Aproape 3 milioane de telespectatori din întreaga țară au urmărit meciul, iar în minutul de maximă audiență de la 22:48, peste 3.4 milioane de români se uitau la finala EURO.
Această competiție extraordinară a ajuns la final, iar PRO TV a anunțat că a reușit să încheie achiziționarea drepturilor de difuzare a următoarelor două ediții ale Campionatului European de Fotbal UEFA (2024 și 2028).