Cafeaua se află în centrul culturii Starbucks, inspirând și determinând inovația în toate zonele – de la băuturi, mâncare, la design-ul cafenelelor și la noi modalități de a împărtăși experiența Starbucks cu cât mai mulți clienți, cum ar fi ferestrele Take Away și opțiunile de livrare. Dar ce înseamnă pasiunea pentru cafea la Starbucks? Descoperă mai jos.

 

  1. Starbucks folosește cafea care provine doar din „Centura de cafea”

„Centura de cafea” este o linie imaginară care înconjoară Pământul, situată între Tropicul Racului și Tropicul Capricornului. Există peste 70 de țări producătoare de cafea în întreaga lume, iar Starbucks are în sortiment cafea de la peste 30 dintre acestea, în cele trei mari regiuni de creștere a cafelei din lume: America Latină, Africa și Asia-Pacific.

America Latină a fost o regiune cheie de aprovizionare în ultimii 50 de ani, de la înființarea Starbucks în 1971. Compania este mândră că folosește cafea care provine în principal din Brazilia, Columbia, Costa Rica, El Salvador, Guatemala, Honduras, Nicaragua, México, Panamá, Peru și Puerto Rico. Starbucks a devenit cel mai mare cumpărător și prăjitor de cafea Arabica columbiană de înaltă calitate la nivel global și cel mai mare exportator de cafea columbiană din lume.

Starbucks folosește mai multă cafea din America Latină decât din orice altă regiune din lume datorită gustului și calității consistente. Cafelele din America Latină au note de nuci, cacao și condimente. Datorită acestui fapt, sunt baza multora dintre cele mai iubite amestecuri ale Starbucks.

  1. Starbucks deține o fermă de cafea

Da, este adevărat, Starbucks deține o fermă de cafea. Un loc uimitor, unde pasiunea Starbucks pentru cafea înflorește literalmente. În Costa Rica, la poalele unui vulcan spectaculos, se întâmplă ceva magic – Hacienda Alsacia, prima și singura fermă de cafea Starbucks.

Achiziționată în 2013, Hacienda Alsacia este o fermă de cafea de 240 de hectare, care funcționează și ca o unitate globală de cercetare și dezvoltare și fermă de lucru pentru Starbucks. Misiunea acestei ferme este clară: să creeze cele mai bune practici pentru a face creșterea cafelei mai profitabilă pentru fermele mici, să dezvolte următoarea generație de cafea rezistentă la boli, de înaltă calitate și să împărtășească în mod liber informații și resurse cu fermierii din întreaga lume. Hacienda Alsacia este deschisă publicului, iar vizitatorii pot experimenta direct producerea cafelei.

De ce Costa Rica? Deoarece pentru locuitori, cafeaua nu este doar o recoltă, este un mod de viață dezvoltat continuu de când cafeaua a fost introdusă pentru prima dată în anii 1700 până în zilele noastre, când continuă să fie o parte importantă a economiei țării.

  1. Zona de creștere influențează aroma cafelei

Există trei regiuni principale de cultivare a cafelei, fiecare cu un profil distinct peisagistic, climatic și aromatic pentru cafelele care sunt cultivate și prelucrate acolo: America Latină, Africa și Asia – Pacific.

America Latină oferă cafea cu o aciditate clară, cu arome de nuci, cacao și condimente ușoare. Starbucks folosește cafea care provine din țări precum Mexic, Guatemala, Columbia, Costa Rica și multe altele.

Cafeaua din Africa este luxuriantă și suculentă, cu arome florale și citrice până la boabe și condimente. Cafelele Starbucks provin de ex. din Kenya, Rwanda și Etiopia.

Cafeaua din zona Asia – Pacific este corpolentă și catifelată, cu arome pe bază de plante, de pământ. Starbucks folosește cafea de ex. din Sumatra, Java, Filipine.

 

  1. Specialișii în cafea dau gustul

 

Un lucru care diferențiază cu adevărat Starbucks este, în primul rând, echipa dedicată formată din profesioniști în domeniul cafelei. Echipa începe procesul călătorind în regiunile în dezvoltare și construind relații care permit companiei Starbucks să folosească cafea de înaltă calitate. Membrii echipei efectuează controale extinse de calitate pe tot parcursul procesului. Și prăjesc, gustă și evaluează fiecare probă primită – testând peste 250.000 de căni în fiecare an.

 

În al doilea rând, de o mare importanță pentru gustul special al cafelei Starbucks sunt „coffee masters”, sau experții în cafea, din rândul baristas. Aceștia împărtășesc pasiunea pentru prepararea ceștii perfecte de cafea cu toți partenerii și clienții Starbucks.

Starbucks oferă oportunități de învățare pentru ca toți partenerii să își dezvolte abilitățile, să avanseze în carieră și să îi ajute să își atingă obiectivele personale și profesionale. De aceea, Starbucks a dezvoltat programul „Coffee Master” unde specialiștii în cafea sunt recompensați. Aceștia pot fi recunoscuți de clienți foarte ușor pentru că poartă șorțul negru.

  1. Rețeta Starbucks pentru a obține o cană perfectă de cafea

Modul de măcinare, preparare și stocare a cafelei este la fel de important precum cafeaua pe care o alegi. Rețeta pentru o ceașcă grozavă de cafea include Patru Elemente Fundamentale: proporție, măcinare, apă și prospețime. Înțelegerea și respectarea regulilor pentru fiecare dintre ele va asigura de fiecare dată o ceașcă excelentă de cafea.

Acordă atenție proporției. Starbucks recomandă 2 lingurițe (10 g) de cafea măcinată pentru fiecare 180 ml de apă pentru o extracție adecvată.

Măcinarea determină cât timp sunt în contact apa și cafeaua și cât de multă aromă este extrasă. Măcinarea adecvată oferă numai cele mai bune arome ale cafelei.

Apa este, de asemenea, importantă. Cafeaua este 98% apă, deci este esențial să folosești apă proaspătă, cu gust bun.

Gândește-te la cafea ca la un produs proaspăt. Dăunătorii cafelei sunt oxigenul, lumina, căldura și umezeala. Păstrează cafeaua deschisă într-un recipient opac, etanș (precum o pungă FlavorLock ™) la temperatura camerei și utilizeaz-o în decurs de o săptămână de la deschidere.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here