Answear lansează în România campania „Ai grijă de interiorul tău”, o inițiativă care se concentrează pe bunăstarea noastră mentală. Brandul pune accent pe modul în care ne putem ajuta în perioadele agitate, cu stimuli de stres în exces. Proiectul este implementat și în celelalte 11 țări în care Answear își desfășoară activitatea.
În cadrul inițiativei, brandul ridică problema suprastimulării, iar cea de-a treia ediție a proiectului se numește „Ai grijă de ceea ce este în interiorul tău – Pacea interioară”. În România, ambasadorii campaniei sunt Mind Architect by Paul Olteanu și Andreea Raicu.
Care este mai exact problema suprastimulării? Este o stare de suprasolicitare psihofizică cauzată de o cantitate excesivă de stimuli. Afectează negativ sănătatea și poate contribui la stresul cronic – deși acesta nu este un fenomen nou, însă a devenit mai intens în era digitală. Problema excesului de stimuli nu se limitează însă doar la noile tehnologii și rețelele de socializare – la acest fenomen contribuie și viața modernă a orașului, cu zgomotul său, ritmul rapid și cerințele constante. Cum să faci față suprastimularii? Cum să o previi? Answear încearcă să găsească răspunsuri la aceste întrebări și să ajute oamenii să trăiască în această lume dificilă.
Mind Architect este cel mai ascultat podcast despre cunoaștere de sine și dezvoltare personală din România. În cadrul unui podcast dedicat, postat pe Youtube, Mind Architect va aduce în prim plan subiectul suprastimulării provocat de conținutul constant din social media și mediul online. Mind Architect va aborda aspectele psihologice și culturale legate de suprastimulare și oboseală cronică. Cum ne afectează excesul de stimuli corpul și cum să îi facem față? Veți găsi răspunsuri la aceste întrebări și la multe altele.
Cunoscută pentru interesul manifestat în dezvoltarea personală și a practicii mindfulness, Andreea Raicu se alătură proiectului printr-o serie de recomandări și sfaturi utile. Cu o carieră de succes în televiziune și în mediul online, va vorbi despre despre consecintele implicării în mediul online. De asemenea, va oferi metode concrete de deconectare, traduse prin pace și armonie profundă.
Cele mai recente studii estimează că în prezent învățăm peste 100.000 de cuvinte pe zi și suntem expuși la de două sute de ori mai mulți stimuli decât acum 20 de ani. Acest lucru indică o discrepanță semnificativă între cantitatea de stimuli cu care ne confruntăm în fiecare zi și capacitățile de adaptare ale corpului nostru. Cu toate acestea, suprastimularea nu se limitează doar la noile tehnologii. Viața de la oraș din epoca modernă, zgomotoasă, desfășurată într-un ritm rapid, cu cerințe constante, contribuie și ea la acest fenomen. Suprastimularea apare adesea ca urmare a încercării de a îndeplini prea multe roluri și sarcini. Goana constantă după succes nu face decât să intensifice aceste stări, ducând la suprasolicitare și epuizare pe mai multe niveluri.
Proiectul „Ai grijă de interiorul tău” este o parte permanentă a strategiei de CSR a brandului Answear. Prima ediție a campaniei Take Care of What’s Inside, organizată împreună cu fundația Can Zwariować, a avut loc în februarie 2023 și a fost inițiată cu ocazia Zilei Mondiale a Depresiei. A doua ediție intitulată „Take care of what’s inside – The Power of Mindfulness” s-a concentrat pe conceptul de mindfulness, adică a fi aici și acum, iar în 2024 The Polish Mindfulness Institute s-a alăturat din nou campaniei.
Limitarea stimulilor excesivi poate fi cheia bunăstării mentale și a găsirii păcii interioare. Pentru a afla mai multe despre campania în sine și despre mecanismele utile în lupta împotriva suprastimularii, vizitați pagina web: https://takecare.answear.ro.
Parteneri ai campaniei: IMKER, Andreea Raicu