Pandora a anunțat astăzi că s-a angajat să reducă emisiile în întregul lanț valoric, alăturându-se inițiativei Science Based Targets – colaborarea companiilor de top în vederea dezvoltării unor acțiuni ambițioase privind schimbările climatice. Acest lucru înseamnă că, înainte de sfârșitul anului viitor, Pandora va publica un plan de reducere a emisiilor pentru tot lanțul valoric, în conformitate cu Convenția de la Paris și cu ceea ce afirmă cele mai recente descoperiri în știință că este necesar pentru a evita cele mai grave consecințe ale schimbărilor climatice asupra mediului și societății.

Recunoscând nevoia unor acțiuni urgente, Pandora stabilește două obiective suplimentare. Până în 2020, compania va furniza 100% energie electrică regenerabilă pentru cele două fabrici din Thailanda, iar până în 2025, Pandora va fi neutră din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon în propriile operațiuni. Aceasta include emisiile din fabricile Pandora, din magazinele deținute și operate, din spațiile de distribuție și din birouri.

„Abordarea schimbărilor climatice este una dintre cele mai mari provocări cu care se confruntă lumea de astăzi, iar în calitate de companie globală avem obligația de a contribui la soluțiile necesare. Practici responsabile de afaceri, cum ar fi reciclarea materialelor și a deșeurilor, au fost întotdeauna parte din modul de operare al Pandora și ne angajăm acum la obiective ambițioase pentru reducerea emisiilor noastre de carbon și contribuirea la promovarea sustenabilității în industria bijuteriilor”, a declarat CEO-ul Alexander Lacik.

100% energie regenerabilă

Pentru a atinge obiectivul de neutralitate în folosirea carbonului în propriile operațiuni, Pandora va implementa o serie de măsuri de economisire a energiei și va extinde semnificativ utilizarea energiei regenerabile.

Fabricile Pandora reprezintă în prezent 52% din emisiile companiei. Începând cu acest an, Pandora va furniza energie electrică regenerabilă pentru propriile fabrici prin energie solară de la furnizori verificați din Thailanda, prin certificate de energie regenerabilă. Pe termen mai lung, compania intenționează să crească propria producție de energie solară, oferind în prezent 3% din energia electrică a fabricilor și să se angajeze direct în dezvoltarea de proiecte de energie regenerabilă, de exemplu prin acorduri de cumpărare a energiei electrice. Pandora va introduce, de asemenea, o politică pentru achiziționarea de energie verde pentru magazinele sale.

Pentru restul de emisii inevitabile, estimate la mai puțin de 5% din emisiile totale, Pandora va cumpăra compensări de carbon.

 

 

Reducerea emisiilor de la furnizori

Peste 90% din emisiile de gaze cu efect de seră ale Pandora apar în lanțul valoric din afara operațiunilor companiei. Majoritatea emisiilor provin din achiziționarea de materii prime, în timp ce alte surse includ fabricarea de piese de bijuterii, ambalaje, magazine franciză și transport.

 

„Pentru a reduce emisiile în lanțul nostru de aprovizionare, ne-am angajat să stabilim un obiectiv bazat pe știință. În 2020, vom efectua noi cercetări pentru a îmbunătăți înțelegerea amprentei de carbon la diferiții noștri furnizori și vom lucra împreună cu aceștia pentru a găsi oportunitățile scalabile potrivite pentru a reduce amprenta de carbon”, a declarat Mads Twomey-Madsen, Vicepreședinte pentru Sustenabilitate.

Astăzi, Pandora folosește în principal metale reciclate și pietre create de om, care au amprente de mediu semnificativ mai mici decât metalele și pietrele minate.

Obiectivele bazate pe știință sunt un set de obiective dezvoltate pentru a oferi unei întreprinderi un traseu clar pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră. Un obiectiv de reducere a emisiilor este definit drept „bazat pe știință” dacă este dezvoltat în conformitate cu scala reducerilor necesare pentru a menține încălzirea globală sub 2C de la nivelurile pre-industriale. Inițiativa privind obiectivele științifice este o colaborare între CDP, Pactul Global al Națiunilor Unite, World Resources Institute (WRI) și World Wide Fund for Nature (WWF). Peste 780 de companii s-au angajat până în prezent să reducă emisiile de gaze cu efect de seră sub umbrela acestei inițiative.

Cele trei obiective ale Pandora pentru a reduce emisiile de carbon

§  Neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon în cazul propriilor operațiuni până în 2025

§  100% energie regenerabilă la fabricile sale până în 2020

§  Dedicată să stabilească obiective bazate pe știință pentru a reduce emisiile pentru întregul lanț valoric

 

Despre Pandora

Pandora creează, fabrică şi comercializează bijuterii moderne, finisate manual, realizate din materiale veritabile, la prețuri accesibile. Bijuteriile Pandora sunt distribuite în peste 100 de ţări, de pe şase continente, prin aproximativ 7,500 de puncte de vânzare, incluzând peste 2,700 de magazine-concept.

Fondată în 1982 şi având sediul în Copenhaga, Danemarca, Pandora are peste 26,000 de angajaţi în întreaga lume, dintre care aproximativ 11,500 sunt în Thailanda, unde compania fabrică produsele. Pandora este listată public la bursa NASDAQ din Copenhaga. În 2018, veniturile totale ale PANDORA au fost de aproximativ 3,1 miliarde de euro.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.