Ceea ce poate părea nebunie pentru unii este visul împlinit al altora. Pentru cei de la Electric Castle, începuturile au fost clare și firești. Și-au dorit să facă un festival exact așa cum și-l imaginau, care să le placă în primul rând lor. În aproape 6 ani de când au răsunat primele acorduri la Bonțida, Electric Castle a crescut organic de la o ediție la alta. În fiecare an au fost adăugate scene, activități și a fost îmbunătățit felul în care arată și serviciile oferite celor care îi trec pragul. „Am ajuns în punctul în care credem că Electric Castle este ca o vacanță pe care o pot avea oamenii în fiecare vară, la un castel din Transilvania”, spune Andi Vanca, Head of Communications Electric Castle.

Ediția din 2018 a festivalului a adus la Bonțida nu mai puțin de 212.000 de oameni, un număr foarte apropiat de locuitorii orașului Ploiești, de exemplu. Electric City, orașul din Bonțida care apare pe hartă în perioada Electric Castle, are dimensiunile Sighișoarei, se întinde pe o suprafață de 30 de hectare și trăiește doar cinci zile. Granițele lui sunt delimitate de cei 13 km de garduri, iar pentru ca locuitorii lui să se bucure de toate facilitățile tehnologiei, sunt folosiți 15 km de fibră optică, 20 de km de cablu de internet și 900 de mp de ecrane LED. Toate construcțiile care se fac la fiecare ediție durează, în medie, o lună, dezasamblarea, două săptămâni, iar în aceste perioade festivalul este tranzitat de 400 de TIR-uri și 110 containere sunt aduse la fața locului. Pentru ca natura să nu aibă de suferit de la un an la celălalt, 1,5 tone de semințe de iarbă sunt folosite pentru reînsămânțare după ce se încheie festivalul.  

Cine sunt cei care vin la Electric Castle

Media de vârstă a celor care participă la Electric Castle este de 25 de ani. 52% dintre ei sunt bărbați, iar 48%, femei. Cei mai mulți au între 18 și 25 de ani (57%), iar următoarea grupă de vârstă o reprezintă cei cu vârste cuprinse între 26 și 30 de ani (21,6%). 10,1% au între 31 și 35 de ani, 6,2% au peste 35 de ani, iar aproape 5%, sub 18 ani. 61% dintre ei sunt angajați, 24% sunt studenți, aproape 8% sunt liber profesioniști, iar aproape 7% sunt liceeni.

Majoritatea celor care vin la Electric Castle sunt din marile orașe ale țării (Cluj-Napoca – 37%, București – 33%, Timișoara – 7%, Iași – 4%, Constanța – 4%), iar 8% dintre participanți sunt străini care provin din Marea Britanie, Ungaria, Franța și Germania. Dovada faptului că Electric Castle a reușit să-și fidelizeze foarte bine publicul de-a lungul timpului este că 61% dintre participanți sunt recurenți și obișnuiesc să meargă anual la două, trei festivaluri, în timp ce doar 39% sunt la prima experiență de acest gen.

A șaptea ediție Electric Castle va avea loc între 17 și 21 iulie. Florence + the Machine, 30 Seconds to Mars și Bring Me the Horizon sunt headliner-ii din 2019 ai festivalului. Abonamentele pentru Electric Castle 2019 se pot cumpăra de pe www.electriccastle.com.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.